denne "uocejjibzil" kommer frem i Jobliste. OS XPpro sp3
jørgen.andersen
2015-06-18 12:04:24 UTC
UOCEJJIBZIL
Hvad er det, som sagt kommer det frem i Jobliste som et kørende program, og
efter hvad jeg kan se installere den flere utillities, som Weeb Search,
SuperOptimere og andre dårlige ting af lign. slags.
Dem har jeg unistall. og bagefter kørt "SUPERAntiSpyware opdateret" men
intet hjælper. Når jeg genstarter begynder dette program igen, at installere
flere af disse ting og er ikke til at standse.
Jeg har både Googlet og søgt i XP, men kan ikke finde noget på det
"UOCEJJIBZIL"
Kender nogen her til det?
Når jeg slutter eller genstaeter XP tager det en evighed.
jørgen.andersen
2015-06-18 15:26:19 UTC
Jeg var inde og Google igen på dette program "UOCEJJIBZIL" eller hvad det nu
er og fik dette:

"free an0nymous usenet access - dedicated proxy/vpn - real ...
kernel.loves.carl.sex.alt.groups.com.ru/8943-FREE_...
Oversæt denne side
for 11 timer siden - denne "uocejjibzil" kommer frem i Jobliste. OS XPpro
sp3 · dk.edb.sikkerhed, Today 12:04 pm. Re: Hl. Geist / Geistin ·
de.sci.theologie, Today ...
Re anticalcaire - bricolage.rec.fr.groups.com.ru"

"bricolage.rec.fr.groups.com.ru/293475-Re_anticalcaire
Oversæt denne side
for 3 timer siden - ... care for our common home'... uk.politics.misc, Today
12:09 pm. denne "uocejjibzil" kommer frem i Jobliste. OS XPpro sp3 ·
dk.edb.sikkerhed"
(det ligner mit indlæg)?

Det første ser ud som et indlæg i en Rusisk News Gruppe, eller er det noget
helt andet?
Jeg er desværre ikke expert så derfor spørgerjeg her.
Jørgen Nielsen
2015-06-18 18:37:04 UTC
Post by jørgen.andersen
[...]
Hvis du nu havde kørt Win 7, kunne du i jobliste højreklikke og se hvor
filen er, det er desværre ikke muligt i XP.

Kan du finde UOCEJJIBZIL, og slette den, og kommer den igen efter
genstart.
Post by jørgen.andersen
"UOCEJJIBZIL"
Kender nogen her til det?
Har set noget der minder lidt om det.

I Statmenuen, Alle Programmer, Start
Er der noget undeligt og ukendt i Start, så højreklik, Egenskaber
Så kan du se hvor skidtet ligger og kan let finde det og omdøbe eller
slette det.

Tlsvarende checke i registeringsdatabasen
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

Køre nogle programmer der ofte har været nævnt tidligere

AdwCleaner
<https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/>

JRT - Junkware Removal Tool
http://thisisudax.org/

Malwarebytes Anti-Malware Free version
https://www.malwarebytes.org/
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
jørgen.andersen
2015-06-19 05:49:05 UTC
Post by jørgen.andersen
[...]
"AdwCleaner"
Jeg Takker.
Den vil jeg prøve først.
Har brugt den før, så nu må jeg se om den kan rense op og fjerne denne
helvedes hund "UOCEOJJIBZIL" ?
For det andet, det er sgu til at bli idiot af.
Jeg får konstant Smart Weeb og Pro Optimere og lign. lorte programmer
installeret, jeg skal bare åbne Jobliste, for at se om den er der, så er den
kørende igen, med at installere disse programmer..
jørgen.andersen
2015-06-19 06:04:31 UTC
Post by jørgen.andersen
[...]
Og ganske rigtig, den var der, og har nu installeret denne her
"GamesDesktop" som også kommer med sammen med de andre (Smart Weeb og Pro
Optimere og lign programmer)