Customer Support Apple
Arvid Mærsk
2015-10-22 07:51:16 UTC
Har netop modtaget en fuldstændig tilforladelig mail fra Customer
Support Apple.

Men kig lige på: return-path+***@kemoo.host.webasyst.com
og
From: ***@aple-support.com

De er ikke for kloge, men hvis man ikke er obs. på afsenderen, sidder
man i saksen.
AM
David Eriksen
2015-10-23 10:38:35 UTC
Post by Arvid Mærsk
[...]
Har for kort tid siden fået en mail, at min Apple
konto var blevet misbrugt og jeg skulle følge et
link for at få det stoppet.....jeg har bare aldrig
haft en Apple konto :-)
Peter Loumann
2015-10-27 19:13:53 UTC
Post by Arvid Mærsk
Har netop modtaget en fuldstændig tilforladelig mail fra Customer
Support Apple.
Også jeg
Her er den

***@scuderia.turboservers.com.au

"f you did not initiate this purchase, please go to
http:/apple.com/support/cancel-188209136 to cancel the transaction."

linket henviser til

http://0012881337/

Hvor ka man tjekke hva det er?
pl
Rado
2015-10-30 16:12:33 UTC
Post by Arvid Mærsk
[...]
De bliver smartere og smartere, men stadig ikke helt gode til at stave
(filen her er sikker, jpg screenshots konverteret til PDF):

http://zantra.dk/temp/phishing_dk.pdf
The simplest things are the greatest mysteries.
Mcwm
2015-11-01 12:48:43 UTC
Post by Rado
De bliver smartere og smartere, men stadig ikke helt gode til at stave
Er pdf sikker fordi den kommer fra dig eller er der virkelig nyheder på
den front?

Blot det at du vælger at konvertere fra et format som alle kan læse til
et format der kræver at man henter et af de nok mest udskældte
programmer((Adobe Reader)Ja, jeg ved godt der er andre))er i sig selv
nok til at man bør tænke sig om.

Det er en gruppe med fokus på sikkerhed, så der er intet personligt i
denne hilsen.

Venligst
Mcwm
Rado
2015-11-02 20:57:33 UTC
Post by Mcwm
Post by Rado
[...]
Der er vel næppe mange der ikke allerede har en PDF reader
installeret, og der findes jo mange andre end Adobe's.

Men ja, jeg burde nok have lagt en jpg op i stedet hvilket jeg normalt
plejer med den slags, at jeg valgte PDF må have været en
reflekshandling da jeg netop lige havde konverteret en anden jpg til
PDF (personlige oplysninger til en bank så jeg var nødt til at vælge
et format der kunne krypteres, og som de kunne åbne).
--
The simplest things are the greatest mysteries.