ADVARSEL - egen web-server
Karl Erik Christensen
2016-02-09 01:08:39 UTC
Som om vi ikke allerede vidste det.

Jeg oplyste IP-adressen på min private web-server (Apache på Linux) på
et forum på nettet.
Der gik ikke mange sekunder, før det vrimlede med besøg af botter fra
Pakistan, Kina og Liberia.

Det er fristende (synes jeg) at køre sin hjemmeside på egen server -
især når mange efterhånden har fået fiberbredbånd.

Men overvej det en ekstra gang - et webhotel kan fås for ca. 120,- kr.
om året. Og så er det professionelle folk (forhåbentligt), der varetager
sikkerheden.

Opfølgning: dk.edb.internet.webdesign.html

Karl Erik.
e***@gmail.com
2016-02-22 23:44:53 UTC
Post by Karl Erik Christensen
Som om vi ikke allerede vidste det.
[....]
Jeg mener du kan slå noget filtrering til i Apache, så alle disse "slemme" ip-blokke bliver filtreret, så de ikke kan få adgang til din Apache.

Mvh. Elmo.