antivirus mm anbefalinger
Psir
2016-05-10 10:47:58 UTC
Jeg skal bruge et sikkerhedsprogram til min pc, helst gratis selvfølgelig...
Jeg har brug for antivirus, antispam, internet security - behøver ikke
børnesikring og lign.
Hvad er dagens bedste på markedet, som I kan anbefale?
preben
Karl Erik Christensen
2016-05-10 10:56:18 UTC
Post by Psir
Hvad er dagens bedste på markedet
"Dagens bedste" - hvad så med morgendagens?

AVAST har til fulde opfyldt mine behov i flere år.

Og når den ikke kan opfylde mine behov længere, tar jeg en tur rundt på
vore museer.

Det er nu en gang BRUGEREN der står med ansvaret for at holde sin
computer fri for snavs - og det gør han ved at bruge den INDVENDIGE side
af hovedet, når han er på nettet.

Karl Erik.
Kim Ludvigsen
2016-05-10 23:47:50 UTC
Post by Psir
[...]
Jeg vil foreslå Bitdefender. avast!, som Kar Erik foreslår, har/har haft
den kedelige egenskab, at der følger lidt ekstra med, hvis man ikke er
opmærksom under installationen. Den slags bør efter min mening
diskvalificere et sikkerhedsprogram.

Du kan evt. selv sammenligne funktioner på alle de mest kendte
programmer på nedenstående side, både gratis og købeprogrammer:
http://kimludvigsen.dk/sammenligning/antivirus/pc.php
Mvh. Kim Ludvigsen
Psir
2016-05-13 20:15:32 UTC
Post by Kim Ludvigsen
Post by Psir
[...]
Fin oversigt - tak for det, Kim.

mvh Preben
Psir
2016-05-13 20:29:37 UTC
Post by Psir
Post by Kim Ludvigsen
Post by Psir
[...]
Den ville i øvrigt være helt perfekt, hvis den fandtes i f.eks.
regneark-format, så man kunne sortere efter egne præferencer...
Preben
Kim Ludvigsen
2016-05-13 22:29:45 UTC
Post by Psir
Post by Psir
Post by Kim Ludvigsen
[...]
Hvad ville du sortere på? Jeg tror ikke, jeg kan lave det som regneark.
Det hele hentes i en database, og kan så vises på forskellige måder.
Bemærk, at der findes andre sammenligninger, fx en hvor du kan vælge,
hvilke programmer og styresystemer der skal medtages, og en hvor du
angiver de ønskede funktioner og derefter kan se, hvilke programmer der
opfylder kravene.
Mvh. Kim Ludvigsen
Karl Erik Christensen
2016-05-14 12:06:44 UTC
har/har haft den kedelige egenskab, at der følger lidt ekstra med, hvis
man ikke er opmærksom under installationen.
Sådan er det efterhånden med al "gratis" software. Især det Microsoft
har fingrene i - men også meget andet.
Jeg har for nylig opdateret bla. Skype, og hver gang skal man fravælge
at gøre MSN og Bing til standardsider i sin browser - og også huske at
takke nej tak til Google Chrome.

Kedelig udvikling.

Karl Erik.
Kim Ludvigsen
2016-05-14 14:02:39 UTC
Post by Karl Erik Christensen
[...]
Jeg har ingen problemer med det, når det er et almindeligt program, hvis
ellers det medfølgende ikke er skadeligt, og man får tydelig mulighed
for at fravælge under installationen. Men jeg sætter grænsen ved
sikkerhedsprogrammer, der medleverer ekstra.

Da jeg sidst havde fingre i avast! var det ikke kun den gratis udgave,
der havde en følgesvend (Google Chrome), det samme var tilfældet for
købeversionerne.

Det får mig til at tænke på SPAMfighter, der spammede i
nyhedsgruppeindlæg og mails.
Mvh. Kim Ludvigsen
Ivan Klattrup
2016-05-14 16:09:27 UTC
Post by Kim Ludvigsen
[...]
Det minder mig om at jeg for nyligt har set avast! bruger, med en
tilsvarende besked i nyhedsgruppeindlæg
Karl Erik Christensen
2016-05-15 01:28:09 UTC
Post by Ivan Klattrup
Post by Kim Ludvigsen
[...]
Det er korrekt at en indstilling i Avast gør, at der lægges en
meddelelse i alle udgående beskeder. Den kan dog fjernes hvis man vil -
og det vil de fleste vel.

Jeg synes dog det er mere vigtigt for mig at fokusere på, at Avast har
holdt mig fri for virus, hijackere og andet snavs i mere end 10 år.

Mange af mine bekendte har kæmpet endeløse kampe mod alverdens
hijackere, malware osv. fordi de udelukkende har baseret sig på bla.
Windows Defender.

Karl Erik.
Carl Drud
2016-05-15 09:43:21 UTC
[...]
I sidste ende er det vel brugeren det beror på. Alskens programmer kan
afhjælpe uheldig bruger opførsel.

https://groups.google.com/d/msg/dk.edb.sikkerhed.virus/ZaDTppBjlsE/mLwdAY799_QJ
--
Carl