Gratis AV?
Hans Henrik Hansen
2014-11-19 22:52:11 UTC
Mit AVG abonnement udløber om en lille måned, og det 'betjener' p.t. kun
en meget bedaget bærbar Acer med Windows XP - som jeg ganske sjældent
benytter.

Så jeg vil ikke bruge kr. 300+ på at forny abonnementet - findes der en
gratis 'nødløsning'?
--
med venlig hilsen,
Hans
Jørgen Nielsen
2014-11-20 06:22:38 UTC
Post by Hans Henrik Hansen
Mit AVG abonnement udløber om en lille måned, og det 'betjener' p.t. kun
en meget bedaget bærbar Acer med Windows XP - som jeg ganske sjældent
benytter.
Du kender jo AVG, så hvorfor ikke fortsætte med den.

AVG AntiVirus FREE 2015
http://www.avg.com/dk-en/free-antivirus-download

Der er vist stadig en del gratis Antivirus (hent dem ved producenten)
http://download.cnet.com/windows/antivirus-software/?rpp=30&osNamesExact=Windows+XP

Der er nogle test her
http://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-7/august-2014/
--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]
unknown
2014-11-20 06:34:55 UTC
Post by Hans Henrik Hansen
Så jeg vil ikke bruge kr. 300+ på at forny abonnementet - findes der en
gratis 'nødløsning'?
Ja, dette er et glimrende program

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/security-essentials-download

Hilsen emj
Hans Henrik Hansen
2014-11-20 09:11:19 UTC
Post by unknown
Post by Hans Henrik Hansen
Så jeg vil ikke bruge kr. 300+ på at forny abonnementet - findes der en
gratis 'nødløsning'?
Ja, dette er et glimrende program
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/security-essentials-download
Tak for gode svar, som jeg vil arbejde videre med.
--
med venlig hilsen,
Hans
John_N_H
2014-11-20 09:56:14 UTC
Post by unknown
Ja, dette er et glimrende program
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/security-essentials-download
Bare ikke til XP.
Til næste år ophører de med at udsende nye virusdefinitioner til
XP-versionen.
John N. H. ;-)
Kim Ludvigsen
2014-11-20 10:15:59 UTC
Post by unknown
Post by Hans Henrik Hansen
Så jeg vil ikke bruge kr. 300+ på at forny abonnementet - findes der en
gratis 'nødløsning'?
Ja, dette er et glimrende program
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/security-essentials-download
Ikke hvis du spørger dem med forstand på den slags. MSE havner konstant
i den ringeste del af diverse uafhængige tests, hvis programmet ikke
direkte dumper.

Hans Henrik, der findes ganske mange ganske glimrende gratis programmer.
Som Jørgen Nielsen foreslår, er det nok oplagt at fortsætte med den
gratis udgave af AVG, når nu du kender det program. Men ellers vil jeg
foreslå Bitdefender som det bedste og herefter Avast. Du kan finde en
sammenligning mellem forskellige antivirusprogrammer på nedenstående
side, både gratis udgaver og betalingsudgaver. Her kan du sammenligne
lige netop de funktioner, du har brug for.

http://kimludvigsen.dk/sammenligning/antivirus/pc.php
Mvh. Kim Ludvigsen
S. Sørensen
2014-11-20 22:48:01 UTC
Post by Kim Ludvigsen
Post by unknown
Post by Hans Henrik Hansen
[...]
En af mine venner arbejdede indtil for et par år siden hos Symantec som
en af deres bedste malware analytikere. De anså Microsofts Security
Essentials som deres værste konkurrent og et fremragende produkt. Så
vidt vides har de det stadigvæk på den måde.

/Steinbjørn
Leif Neland
2014-11-23 10:41:21 UTC
Post by unknown
Post by Hans Henrik Hansen
[...]
Er der ikke mange af disse tests, der bruger en viruspopulation, der
ikke er relevant, og ikke tager højde for hvile vira, der faktisk er i
omløb?

Det er nok ikke så relevant at kunne detektere Brain og Elk Cloner :-)
--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.
unknown
2014-11-23 11:16:38 UTC
Post by unknown
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/security-essentials-download
jeg har brugt det siden det kom frem og har endnu ikke haft problemer
med, at den ikke skulle kunne klare jobbet.

Hilsen emj
Kim Ludvigsen
2014-11-23 11:29:21 UTC
Post by unknown
Post by unknown
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/security-essentials-download
jeg har brugt det siden det kom frem og har endnu ikke haft problemer
med, at den ikke skulle kunne klare jobbet.
Man kan nok ikke ekstrapolere ud fra egne eller få personers oplevelser.
Jeg bruger slet ikke noget, og jeg har heller ikke haft problemer. Men
jeg vil absolut ikke anbefale andre at lade være med at bruge
sikkerhedsprogrammer.

Jeg må nok hellere lige uddybe: Jeg bruger Linux, og selvom jeg også har
en Windows i en virtuel maskine, så bruger jeg den ikke til at surfe.
Selv på min Linux er jeg meget påpasselig med, hvilke sider jeg besøger
med hvilke programmer, og hvilke filer jeg åbner.
Mvh. Kim Ludvigsen
Kim Ludvigsen
2014-11-23 11:20:51 UTC
Post by Leif Neland
Post by Kim Ludvigsen
[...]
Det er uafhængige firmaer, der lever af at rådgive branchen. Hvis deres
test ikke er relevante, vil de nok ikke overleve ret længe.
Mvh. Kim Ludvigsen
David Eriksen
2014-11-20 16:09:16 UTC
Post by Hans Henrik Hansen
[...]
Bitdefender er rigtig god, simpel og passer sig selv
(og din pc) bruger den selv på 6 pc'er med win xp
Finn
2014-11-23 05:17:06 UTC
Post by Hans Henrik Hansen
[...]
Prøv den her, har været i 'toppen' længe, og erstatter min Avest.. ;)
Ja, helt rigtigt.. der er ikke så meget sladder, markedsføring og
selvsving i medierne, da de mest kopier de de har sagt de sidste 2-3 år
- men Avira arbejder Prof!

http://www.avira.com/en/avira-free-antivirus

/Finn