uønskede reklamemails
Psir
2015-05-15 07:36:43 UTC
Jeg begynder at få flere og flere mails med reklamer, som jeg ikke mener
at have bestilt...Jeg kan nævne afsendere: @elektroposts.net,
@deebeam.com, @dk-bho1.com, @mails.yoursweetdeal.net,
@newsletter.starbursmedia.net, @skipper.ccemails.net,
@yoursavingsfiesta.net, @dealtasticmail.com....jeg afmelder hver eneste
gang - men så kommer der bare andre og flere.
Jeg kører W8 og Kaspersky internet security.
Jeg tror såmænd ikke der er noget direkte "ondt" i disse - andet end
reklamen. Men irriterende er det.
Hvor kommer de fra - og hvordan bliver jeg fri for dem?

preben
Kurt B. Andersen
2015-05-15 19:19:09 UTC
Post by Psir
[...]
Nogen har fanget din mailadresse og misbruger den så. De adresser du
oplyser tyder på at det er rent og skær spam, og så er det værste du kan
gøre faktisk at blive ved med at forsøge at afmelde, idet skiderikkerne
derved får bekræftet, at der er nogen i den anden ende - en modtager af de
mails de sender ud. Så sender de bare en ny mail til dig fra en anden
adresse.
Så det bedste du kan gøre er at ignorere dem - evt. bloker dem i dit
mailprogram, hvis de bliver ved med at sende fra samme sted.
Men lad for alt i verden med gang på gang at bekræfte, at du eksisterer.
Det kan man gøre overfor firmaer, som man kender og ved at de respekterer en
afmelding.

Kurt
Kurt
r***@gmail.com
2015-05-16 06:14:53 UTC
Post by Psir
Hvor kommer de fra - og hvordan bliver jeg fri for dem?
Hvor det kommer fra, er svært at afgøre, men løsningen er det nu også
det interessante.

Du kan bruge gmail eller outlook online.

De har indbygget spamfilter, som er globalt. Dvs. de filtrerer på hvad alle
brugere mener er spam.

Spam ender så i en spam mappe, som sletter gammel spam løbende.

Virker ganske fint for mig.

Der er sådan set ingen grund til at have extra spamfilter udover det
indbyggede.

Med gmail kan du hente mails i din client mail læser. Min client maillæser
åbner automatisk i inbox mappen. Spam mappen er mulig at åbne, men ser ingen
rigtig grund til det. Så al spam til mig ender i et sort hul.

Jeg kontrollerede lige - jeg har gennemsnitsligt 3-5 spams indenfor en måned.
Men hvorfor bekymre sig om det, når jeg aldrig åbner spam mappen :)

PS: Spam antallet er faldet kraftigt på det sidste, jeg plejede at have 5-10
spams om dagen. Men det er jo ret ligegyldigt, som sagt.

MVH
Rune