fake mail
Psir
2015-11-28 13:40:50 UTC
Nogen her der kan læse noget ud af denne mail, som jeg har modtaget, og
som tydeligvis er svindel (forsøger at tage kontrol over min mailadresse
for at give sig ud for mig, for at leje mit sommerhus ud...)

Link til egenskaber for pgl. mail:

http://www.granvista.dk/mail/fetch%29UID%29.INBOX%292

Hvor kommer mailen fra? Måske gemmer han sig under flere videresendelser
el lign?

Jeg kan finde både noget med USA og UK, når jeg søger på IP adresser.
Ved ikke hvilken der gælder.
En mener at det er fra Malaysia...hvad siger eksperterne her?

Preben
Mcwm
2015-11-28 14:44:42 UTC
Post by Psir
[...]
afsender...

IP Address 212.159.170.11
Location United Kingdom, England, Cosford
Latitude, Longitude 52.4, -1.26667 (52°23'60"W -1°16'0"N)
Connection through Tiscali UK Limited
Local Time 28 Nov, 2015 02:40 PM (UTC +00:00)
Net Speed DSL
Area Code 01788
IDD Code 44
ZIP Code CV21 1TN
Weather Station Rugby (UKXX1252)
Mobile Country Code (MCC) 234
Mobile Network Code (MNC) 16
Carrier Name Talk Talk
Elevation 91m
Usage Type (ISP) Fixed Line ISP, (MOB) Mobile ISP

IP Address 74.208.4.200
Location United States, Missouri, Kansas City
Latitude, Longitude 39.09973, -94.57857 (39°5'59"W -94°34'43"N)
Connection through 1&1 Internet Inc.
Local Time 28 Nov, 2015 08:40 PM (UTC -06:00)
Net Speed T1
Area Code 816
IDD Code 1
ZIP Code 64101
Weather Station Kansas City (USMO0460)
Mobile Country Code (MCC) -
Mobile Network Code (MNC) -
Carrier Name -
Elevation 273m
Usage Type (DCH) Data Center/Web Hosting/Transit

IP Address 127.0.0.1
Location Unknown
Latitude, Longitude 0, 0
Connection through Loopback
Local Time 28 Nov, 2015 02:40 PM (UTC -)
Net Speed -
Area Code -
IDD Code -
ZIP Code -
Weather Station -
Mobile Country Code (MCC) -
Mobile Network Code (MNC) -
Carrier Name -
Elevation 0m
Usage Type (RSV) Reserved

IP Address 10.32.10.4
Location Unknown
Latitude, Longitude 0, 0
Connection through Private IP Address LAN
[...]

IP Address 212.97.132.60
Location Denmark, Hovedstaden, Copenhagen
Latitude, Longitude 55.67594, 12.56553 (55°40'33"E 12°33'56"N)
Connection through Surftown A/S
Local Time 28 Nov, 2015 03:40 PM (UTC +01:00)
Net Speed DSL
Area Code 033
IDD Code 45
ZIP Code 2100
Weather Station Copenhagen (DAXX0009)
Mobile Country Code (MCC) -
Mobile Network Code (MNC) -
Carrier Name -
Elevation 14m
Usage Type (COM) Commercial

dig...
Psir
2015-11-28 16:49:55 UTC
Post by Mcwm
Post by Psir
[...]
ok - så han er i USA ,England - eller et helt tredje sted..."Unknown"
Tyder dette på en professionel svindler - eller er det noget der er
rimeligt simpelt at gøre? Skal jeg være bekymret? Ska jeg anmelde det
til et eller andet "internationalt IT-politi"..

preben
Mcwm
2015-11-28 23:17:06 UTC
Post by Psir
[...]
Der er ikke noget at anmelde. Det jeg har klippet ud i enkeltheder, er
den faktiske rute af mailen, frem til dig.

10.XXX.XXX.XXX og 127.XXX.XXX.XXX -adresser er "unknown" fordi det er
lokale adresse på udbyderens server og kan som følge deraf ikke slås op.

Der er intet i ovennævnte der tyder på noget suspekt.

Kurt B. Andersen
2015-11-28 21:15:37 UTC
Post by Psir
[...]
Der er så megen fup og svindel på nettet, at politiet slet ikke har tid til
at efterforske ret meget af det, så hvis du mener, at du er udsat for fup,
så slet mailen og kom videre med livet.
Ud fra det du har uploadet, kan jeg i øvrigt ikke se, hvorfor du mener, at
det er fup og svindel, hvor nogen vil stjæle din mailadresse osv.
Pgl. spørger jo bare, hvor lejligheden ligger, idet han ikke med sikkerhed
har kunne lokalisere den.
Herefter er der så et link, som kun delvis fører ind til google.maps, så man
kan faktisk ikke se, hvad det er, han ønsker at få bekræftet.
--
Kurt