HitmanPro
ET
2014-10-27 18:15:08 UTC
Jeg har installeret HitmanPro for et stykke tid siden. Nu er jeg begyndt at
få en daglig meddelelse:

"Repairs
Proxy server on this computer (User)
127.0.0.1:51709
Proxy server on this computer (User)
127.0.0.1:51709"

Hvad betyder det og er det noget jeg skal tage aktion på?
Hilsen erik thorsen
r***@gmail.com
2014-10-31 04:36:49 UTC
Post by ET
[...]
En Google search antyder, at det kan være (men ikke nødvendigvist er) malware.

https://www.google.dk/search?client=ubuntu&channel=fs&q=Repairs+Proxy+server+on+this+computer+%28User%29+127.0.0.1:51709&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=-gtTVKuMJcqwPLHhgfAI#channel=fs&q=Repairs+Proxy+server+on+this+computer

Hitman fås vel igennem Steam, som er ret sikkert.

Har du installeret andet software i forb. med spillet?

En proxy, som man ikke ved, hvor kommer fra skal altid tages action på.

Det betyder, at al information du sender og henter går igennem en anden
computer (en mellemmand), som så ikke kendes.

En ondartet proxy kan sætte skadelig kode ind, som din browser så vil godtage,
ligesom alt hvad du sender også vil kendes af ejeren af proxyen.

Når man ikke ved, hvor proxien kommer fra, er det også gerne tegn på, at andre
ting er galt. Derfor er det ikke nødvendigvis nok at slå proxien fra.

NB her, at forskellen ligger i, om proxien er kendt og man kender årsagen eller
ej. Der findes også godartede proxies, fx. Opera Turbo, Google Translate mfl.
hvor både formål og ejer er kendt.

Jeg har ikke så meget forstand på hvordan lige dette løses i Windows... har
lige haft en comp. til repair, hvor søgning på Google blev redirected via sådan
en ondartet proxy til en eller anden obskur hjemmeside, og (min) løsning blev
en total gendannelse af Windows, da det umiddelbart er en ret sikker løsning.

MVH
Rune
r***@gmail.com
2014-10-31 04:44:40 UTC
Post by r***@gmail.com
NB her, at forskellen ligger i, om proxien er kendt og man kender årsagen eller
ej. Der findes også godartede proxies, fx. Opera Turbo, Google Translate mfl.
hvor både formål og ejer er kendt.
Når det så er sagt, 127.0.0.1 svarer SVJV til dit orivate netværk, og porten
bruges til tidskritisk kommunikation...
http://www.speedguide.net/port.php?port=51709

Prøv at spørge om lige den del i netværksgruppen.

MVH
Rune
Jørgen Nielsen
2014-10-31 08:18:40 UTC
Post by r***@gmail.com
Post by r***@gmail.com
[...]
Kan bruges i hosts filen til at blokere for reklamer, hvis jeg har
forstået det rigtigt, bliver søgninngen omdirigeret til egen computer.

hosts
127.0.0.1 onclickads.net
--
Mvh. Jørgen